2010. május 26., szerda

EXPERIDANCE – BOLDOGSÁG

Az ExperiDance világhírű magyar táncegyesület legújabb produkciója május 5-én volt látható Kecskeméten a Művelődési házban.

A 2000-ben alapuló, az idén jubiláló ExperiDance Tánctársulat több mint 1300 teltházas előadást élt már meg az elmúlt 10 évben. A társulat fő célja, hogy az elfoglalt embereknek is szerezhessenek egy csodás estét. Minden erejükkel azon vannak, hogy Magyarország néptáncát és hagyományait ország-világ előtt bemutathassák, és megkedveltessék azt, a mai világ embereivel. Darabjaik 10 éve Európa-szerte, a legkeresettebb színpadi produkciók közé tartoznak. A társulatnak 6 egész estés show-ja van, amit már több mint 900.000 néző ünnepelt. A 6 produkció: a Szeget szeggel, a Revans, az Ezeregyév, az Esszencia, a Nagyidai cigányok és a Boldogság 69:09.

A legújabb előadásuk a Boldogság 69:09, ezúttal napjaink és közelmúltunk, 1969 és 2009 Magyarországát mutatja be. A két kor különbségeit a zenei stílusok változása is erősíti. A mai party-zene a régi magyar slágerekkel szemben. Az adott kor világán túl elsősorban az egyén történetei és válságaink állnak a mű középpontjában. Értékrendek, szabályok, hagyományok, szerelem akkor és most.


Tánckar:
Cseke Ágnes, Deák Vince, Falvai Miklós, Görög Zoltán, Horváth Mónika, Klausz Bernadett, Nádas Judit, Patonai Zsolt, Péli Róbert, Reszneki Domán, Vajda Nikoletta, Varga Attila, Varga Zsuzsanna, Vass Judit, Zsombori Miklós. Kreatív team: Bistei Judit, Dénes Nándor, Holman Enikő, Kiss Levente, Morvai Veronika, Patonai Norbert, Petrovics Petra, Pintér Ágota Lotti, Sátori Júlia, Újszászi András.
Rendező-koreográfus: Román Sándor


Már láttam a Szeget szeggel című produkciójukat, illetve a Revans-ot, és most volt szerencsém megnézni a Boldogság 69:09 című darabjukat is. Rendkívül élveztem ezt az előadást. A tánc, a zene, a ritmus és a humor felejthetetlen élményt nyújtott nekem. Amióta láttam, egyfolytában erről beszélek és próbálom megfejteni az egyes részek jelentését. Mivel még csak 14 éves vagyok, nekem még nem teljesen tiszta Magyarország történelme a II. Világháború után, márpedig ez az előadás arról szól. De miután édesanyám elmondott pár olyan dolgot, amit nem értettem, egyre jobban kezdett megvilágosodni előttem, hogy mennyire precízen oldotta meg az ExperiDance társulata ennek a korszaknak a bemutatását. Nagyon megfogott ez a történet és alig bírom ki, hogy nem láthatom megint ezt a csodát. Sajnos a darabot még nem örökítették meg filmen, így még várhatok rá.

Szerencsémre az egyik táncos, régi jó barátunk, tehát lehet, hogy ha megjelenik DVD-n, akkor hamar meg fogom tudni kapni. Annyi biztos, hogy köszönettel tartozom neki, amiért sikerült elintéznie, hogy kaphassak egy autogramot attól a főszereplő táncostól, aki nekem nagyon tetszett. Nagyon tehetséges fiatalember, nagyon jó érzéke van a tánchoz, remek előadó és ráadásul még jól is néz ki. :) Akiről pedig most beszéltem, az Patonai Norbert volt. Köszönöm szépen a dedikálást! Örök hála! :)


a.j.




Tetszett a cikk? Ajánld másoknak is!
Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasdhoz Add a Twitter-hez

Légy az első kommentelő!

Megjegyzés küldése

VIVA aktuális műsora

m1 aktuális műsora

VH1 aktuális műsora

TV2 aktuális műsora

MTV Music Television aktuális műsora

RTL Klub aktuális műsora

Zsenge-mét: a kecskeméti fiatalok blogja / Kecskemét ifjúsági blogja © 2008. A blogot Gunity Gábor készítette - Másik oldalam: Robinson tábor

További oldalam: Film és Médiatábor

Ugrás a tetejére!